ELKE DAG VERSE GROENTEN EN FRUIT

Het belang van een gezond voedingspatroon

Groenten en fruit zijn heel erg gezond. Vitamines en andere stoffen zijn goed voor je lichaam en bevorderen bioactieve stoffen. Deze stoffen zijn belangrijk bij het voorkomen van bepaalde hart- en vaatziekten. Naast groenten en fruit is het ook van belang dat de rest van wat je eet ook gezond is. Een voorbeeld van een gezond voedingspatroon betekent dat je iedere dag zo gezond mogelijk eet en minder verzadigde vetten, zouten en suikers binnen krijgt.

Start elke dag met groenten en fruit

OBS de Touwladder is een Gruitenschool. Dit houdt in dat de leerlingen in de ochtend als tussendoortje alleen groenten of fruit en eventueel een boterham met gezond beleg eten. Via het SchoolGruitenproject en met de medewerking van de ouders worden er nu op school alleen maar gezonde tussendoortjes gegeten. Om ervoor te zorgen dat wij het milieu zo weinig mogelijk belasten, mogen de leerlingen alleen in een beker of bidon drinken meenemen.